bir kandil gününün ardından...

dün son kandilimizi de kutladık..inşAllah bu mübarek andan faydalanabilmişizdir.Ramazan ayına sayılı günler kaldı artık.bu benim ilk yazım.dün yazmak istedim bir merhabayla ve kandil kutlamasıyla bloguma başlayayım dedim ama kısmet olmadı.

kandil için kandil simidi pişirme planlarım vardı yumurta olmadığını görünce ben de saray helvası hazırladım.yapımı biraz sabır isteyen ama sonuca değen bir helva bu.sonraki postta ayrıntılı olarak yazacağım tarifini..bloga gelince ,blogumda yemek tarifleri,hobilerim,güncel yazılarım,çektiğim fotoğrafları yayınlayacağım.tariflerimi ve yaptıklarımı yazarken çok ayrıntılı resimlediğim için galiba yazılarım biraz aralıklı olacak..Çok iyi  bir İngilizce ye sahip değilim ama elimden geldiği kadarı ile yazılarımın İngilizce sini de yazmak istiyorum..kusur edersem şimdiden affola..
selamlar...

ponpon bulut

after a kandil night...

yesterday was Berat Kandil..kandil's mean is the one of the five Islamic holy nights when the minarets are illuminated.all muslim people prayed for all people and perfomed the namaz,and recited the Quran.-is muslim's holy book..
.we bake kandil simit (A savory, ring-shaped biscuit eaten on a kandil gecesi.) and halva or lokma dessert (fried yeasted balls in the syrup ) on the ceremonical  days.
I baked palace halva yesterday.it is not an easy dessert but finally it is perfect but it is full of calorie : )
I m going to post the halva's recipe in following post.
this is my first post in my blog.I will write and post  food recipes and handmade craft and crochet works,photos and the other things- I don't know now,what will be..
I have not enough English language but I will write nevertheless..if it is wrong words sorry already now..

see you soon..

pompom cloud

0 comments: